I. fázis
Felmérés
Problémák feltárása
A szolgáltatás megrendelője megismeri a munkatársak viszonyulásait a legfőbb vállalati értékekhez (feladatok végrehajtásához, folyamatok szerinti munkavégzéshez, magatartási szabályokhoz, felelősségek viseléséhez, stb.). A vezető pontosan fogja látni, melyek azok a területek, ahol változtatásra van szükség. A szervezeti diagnózis alkalom az őszinte szembenézésre a cég működésével kapcsolatban. Általában már maga a felmérés energetizál és lendületet ad a cégnek. A szervezeti diagnózis egy jól olvasható, vizuálisan könnyen áttekinthető tanulmány.
* külön is rendelhető szolgáltatás!
II. fázis
Munkacsoport
Aktuális helyzetre tervezett megoldások
A szervezeti diagnózisból kiindulva, a cég aktuális helyzetére fogalmazzuk meg az új célokat, dolgozzuk ki a stratégiai lépéseket. Az eredmény egy cselekvési program, amely lehetővé teszi, hogy a munkatársak a képességeik maximumát a szervezeti célok megvalósításának a szolgálatába állítsák. A kidolgozott stratégiai lépések – melyeket mindenki támogat – egyszerre veszik figyelembe a vállalat pénzügyi érdekeit, az ügyfelek érdekeit és a munkatársak érdekeit. Megtervezzük a hatékonyan működő információkezelést és információáramlást. A munkacsoport összekovácsolja a munkában résztvevőket, megismerjük és összehangoljuk egymás gondolkodásmódját.
III. fázis
Részletek kidolgozása
A rendszer működésbe állítása
Felállítjuk a cég szervezeti rendszerét a munkafeladatok, munkafolyamatok, teljesítményelvárások, felelősségi és hatáskörök, magatartási szabályok részletes meghatározásával. Leírjuk az optimális működés eléréséhez szükséges feltételeket, kiküszöböljük az átfedéseket, megszüntetjük a lefedetlen dolgokat és csökkentjük az elfelejtések lehetőségét. A munkakörökben meghatározott elvárásokra építünk egy lehető legnagyobb mértékben objektív és igazságos értékelési rendszert.
*Szervezetfejlesztést követően javasoljuk digitális támogatási rendszereinket az egyszerű és kényelmes végrehajtásért!
+
Munkaerő kiválasztás
Az emberi tudás idő és pénz
Ebben a témában tesztvizsgálat segíti a döntést. A munkakör által igényelt főbb kompetenciákra vonatkozóan adunk tájékoztatást. Megtudjuk, a jelentkező rendelkezik-e vezetői képességekkel, megbízhatunk-e benne, mennyire lelkiismeretes, mennyire motivált, milyen szociális és érzelmi intelligenciával rendelkezik, az emberekkel való kapcsolatokban hogyan működik. Látjuk személyisége erősségeit és gyengeségeit.
A tesztvizsgálat eredményéről – érdeklődés esetén – a jelentkező tájékoztatást kap.
Kiegészíteni, célszerűbbé, hatékonyabbá tenni a szervezeten átfutó főfolyamatokat, korrekciókat végrehajtani azokon a folyamatokon, amelyek ad hoc végződtek el korábban.
A munkavállalók behelyezése a korrigált rendszerbe.
Egy világosan átlátható szervezet, ahol a feladatok a szükséges sorrendben haladnak, ahogy az szakmailag megkövetelt és ami a cég érdekeit (pl. hatékonyság, pontosság, gyorsaság, minőség) szolgálja. A kollégák megtanulnak meghatározott módon együttműködni a közös megoldások megtalálása érdekében, aminek a következménye az eddigi működésben lévő ellenállások (pl. erőelfolyások, információ elakadások, feleslegességek, végrehajtási problémák stb.) drasztikus csökkenése. Meghatározott automatizmusokat sajátítanak el, ezáltal sok energia szabadul fel a cégben, amit kreatív ötletek megvalósítására tudnak fordítani.
A szervezetfejlesztés problémamegoldó munka, ami azt jelenti, hogy szervezeti változtatásokat eredményez.
Technológia fejlesztések a minőséget és a gyorsaságot javítják és csak kevés helyzetben a problémákat, viszont minden esetben a szervezetre épülnek. Ezért egy akadozó szervezetre való beruházás jelentős idő és költségnövekedést eredményezhet.